torsdag 29 december 2011

Varför

Jag är så trött.
Trött på att det hela tiden skall hända saker i mitt liv som gör att jag bara åker längre och längre ner i kvicksanden.
Varför kan inte jag ha ett normalt lugnt liv.
Varför skall all skit hända runt mig?
Kan inte den så kallade Guden låta mig vara i fred.
Varför skall han ha mig som sin nya sonare för människans synder.
I bland undrar jag om det är värt att kämpa sig fram varje dag för att sedan åka på nya smällar.
Hade det inte varit skönare att bara få slippa all plåga.
Allt som jag hade genomgått innan jag fyllde 20 har dom flesta inte äns hunnit med på en hel livstid.
Nu, nästan 20 år senare igen så orkar jag inte längre.
Vill inte hålla på att plåga mig själv med att överleva.
Vad för mening har jag med mitt liv egentligen?
Vem lever man för?
Och framför allt, varför.
Varför är alltid den stora frågan.